Cultureel Curacao - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu Cultureel Curacao - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

Cultureel Curacao

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Januari 2013 | Curaçao, Mari Pompun

Buenos dia, tarde, noche?!!?!

Strand, Bermuda, Klein Curacao en een toer over het eiland. Allemaal in de regen of tussen de buien door. De afgelopen tijd hebben we veel dingen gedaan maar ook veel niks gedaan. Goeie combinatie, daar is het vakantie voor. Vanaf vorige week donderdag is het eigenlijk elke dag wel aan het regenen. Van kleine buitjes tot stortbuien, van lekkere afkoelbuitjes tot koude regen waardoor je snel naar binnen wil rennen. Maar nooit heel lang gelukkig. De wind is erg heftig hier waardoor alles snel komt maar ook weer snel gaat. Je kijkt naar buiten en je ziet alleen maar blauwe lucht, snel bikini aan, naar het zwembad of naar het strand. Helaas, te laat, het regent alweer. Maar ik klaag niet hoor!! We hebben juist veel gedaan afgelopen tijd. Zaterdag ging de locobus niet door, dus zijn we naar Bermuda gegaan om even lekker te dansen!
Zondag Klein Curacao. 5.45uur opstaan. Het zou niet heel lekker weer worden en van huisgenootjes hoorde we dat de heenweg op boot heel heftig is, zelfs bij rustig weer. Dus ik heb van een ander huisgenootje een zeeziekpil gekregen. Wat was ik daar blij mee zeg! De heenweg was inderdaad dramatisch, het regende, de boot had tegenstroming en het waaide behoorlijk. Zelfs met het pilletje voelde ik me al misselijk. Biet had het dus wel te pakken.... De andere 2 met wie we gingen, Nadine (huisgenootje) en haar vriend Max, hadden nergens last van.
Na een barre tocht van 2 uur kwamen we aan op het expeditie robinson eilandje: Klein Curacao. Naja we waren er nog niet eigenlijk. We hadden de keuze, of met n klein bootje richting land of van de boot springen en zwemmen. Het zonnetje begon net de schijnen ( 9uur) dus Biet en ik zijn gesprongen en gezwommen. (De hele dag eigenlijk best mooi weer gehad, af en toe een kleine bui). Op het eiland kregen we een goed ontbijt en snorkels. Klein Curacao staat erom bekend dat je er zeeschildpadden kan spotten, dus wij gingen op jacht. Al snel hadden we er 1 gespot, super gaaf. Die beesten brengen je een bepaalde rust. Ze schrikken niet van ons (mensen) en zwemmen rustig van beneden om te eten naar boven om adem te halen. Ik kon zo uren achter zo'n beest aanzwemmen zonder dat je door hebt waar je heen gaat en hoe lang. Wel opletten dus. Het was FAN-TAS-TISCH!
Na ons snorkel-avontuur zijn we naar het midden en de andere kant van het eiland gelopen. Gebarbecued en nog een keer gesnorkeld. Daarna ben ik in m'n eentje op avontuur gegaan, op mijn blote voeten... Lekker op zoek naar een plekje waar niet veel mensen komen. Dat is me gelukt hoor. Achteraf had ik natuurlijk op mijn slippers moeten gaan, maar die lagen helemaal aan de andere kant van het eiland. Dus ik heb een mooie wond onder mijn voet nu... Mijn lichaam is op het moment 1 en al drama. Ik heb een wond op mn borst, waarschijnlijk een heb ik een muggenbult opengekrabd in mijn slaap, ik ben tegen een deur opgelopen met mijn rechteroog en mijn linkeroog is ontstoken. TOP! Maar verder gaat het wel helemaal goed hoor! Zowel met mij als met Biet!!!!

Gisteren hebben we een toer rond het westen van het eiland gemaakt. Samen met een huisgenoot Elle, die ons wel wilde rondrijden en zelf ook nog het een en ander wilde zien voordat ze naar huis gaat. Ik zal niet in geuren en kleuren vertellen wat we allemaal gezien en gedaan hebben, want dan ben ik morgen nog bezig en heb ik ook nog wat te vertellen als ik thuis kom. Maar voor de mensen die het graag willen weten: http://www.vakantiehuiscuracao.info/uploads/2/9/6/6/2966200/onontdekt_curaao_routebeschrijving_naar_het_westen.doc
Daar staat de route op die we gereden hebben. De grote lijnen in ieder geval. Voor de mensen die naar Curacao gaan, ooit, mooie route! Maar doe het wel als het niet regent of niet geregend heeft. Want dat heeft er bij ons voor gezorgd dat we wat dingen niet hebben kunnen doen.
Wat ik wel wil delen is onze leguaan-ervaring. We hebben leguaan gegeten. Ik vond het niet vies maar ook niet lekker. Het deed me ergens aan denken, maar ik weet nog steeds niet aan wat, geen kip in ieder geval zoals vele zeggen. En ook dit, voor de mensen die naar Curacao gaan, al wil je geen leguaan eten. Je moet eigenlijk gewoon een keer bij Jaanchies eten. Het personeel is zo leuk, het heeft sfeer en buiten dat, het eten buiten de leguaan is heerlijk. Zo genoeg promotiewerk gedaan voor Jaanchies!
Na deze lange dag in de auto, maar ook te voet over lavamaanlandschap hebben we de dag afgesloten bij Cabana waar er livemuziek gespeeld werd.

Ondertussen ook wat nieuwe huisgenootjes gekregen, dus sinds een week niet meer de nieuwe;)
Iedereen hier is een beetje aan het aftellen. Vanaf komende maandag gaan er langzaamaan mensen terug naar Nederland en ook wij zijn al een beetje aan het aftellen richting Suriname. Het plan voor nu is om rond de 20e naar Su te vertrekken met het vliegtuig of met een cruise. We will see!
Voor nu gaan we hier nog even keihard genieten van alles!!

Hakuna matata!
Ayo!
Love<3

  • 10 Januari 2013 - 21:42

    Marianne Julia Yoëll:

    xxxxx van ons

  • 11 Januari 2013 - 11:15

    KimInholland:

    Dag SKeet,
    Klinkt goed allemaal zeg!! ZO te horen doen jullie veel leuke dingen en doen mooie ervaringen op. Ik denk veel aan jullie en vind het leuk om steeds te lezen hoe het jullie vergaat. Ik ben inmiddels helemaal weer thuis en geland uit Australie. Dat staat jou nog te wachten!!! Noe een mooi vooruitzicht dus, maar eerst daar nog genieten. Groeten aan Bie. Liefs

  • 11 Januari 2013 - 11:54

    Yani:

    Sjowww wat klinkt het allemaal lekker zeg Yv. En dan zeg je dat JIJ jaloers bent op ONS omdat we naar NYC gaan! haha, misschien kun je die ook inplannen in je wereldreis? Als je nou zorgt dat je daar ben van de 23ste t/m 27ste dan kunnen we ff knuffelen :)
    Ik moest hard lachen om het feit dat je tegen een deur aan bent gelopen.. is eigenlijk niet om te lachen, maar dan vraag ik me af: hoe dan? (met het hoofd bewegend van voor naar achteren zoals de duivenman).
    Liefde!
    Kus

  • 14 Januari 2013 - 14:43

    Mijn:

    Heerlijk lieve Von! Ik word er helemaal vrolijk van achter mijn bureau, terwijl het buiten sneeuwt.
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 831
Totaal aantal bezoekers 40469

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: