happy newyear!!! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu happy newyear!!! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

happy newyear!!!

Door: ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Januari 2013 | Curaçao, Mari Pompun

4 januari 2013 alweer, wat vliegt de tijd, ook hier. Zoals ze zeggen, time flies when you are having fun. En dat heb ik.
Terwijl ik dit schrijf zie ik het dag worden. Vanaf mijn balkon zie ik duidelijk het verschil in dag en nacht in de zee, zo mooi... Okee, genoeg gezwijmel. Dat het hier mooi is kan ik blijven zeggen, maar zal ik niet doen.
Ik zal nog meer goed nieuws brengen, Bianca is sinds gisteren weer zo goed als gezond verklaard. Aan dit zat trouwens wel een staartje... Ze moest afgelopen woensdag voor controle komen in de ochtend, vanuit daar moest haar bloed en urine weer getest worden om te bepalen of Ze opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Maar hier naar het ziekenhuis gaan wilde ze sowieso niet, dan maar naar huis, terug naar Nederland, dat koude land daar in Europa. Je snapt natuurlijk wel dat ik daar wel van schrok en dat ik in mijn hoofd al 100x bedacht had wat ik dan zou doen... Gelukkig hoefde ik geen beslissing te maken tussen meegaan naar Nederland of mijn reis afmaken. Want zoals ik al zei is ze weer zo goed als beter. Dit is trouwens nog maar de helft van het verhaal. Want woensdag stonden we om 11uur op de stoep bij de dokter, in de ochtend dus. Zoals die vrouw gezegd had. Mochten we niet meer naar binnen, want om 11uur had ze haar laatste patient. Grrrr wat was ik pissig. We kregen nog de boodschap dat we morgen het nog maar een keer moesten proberen. Nouja niks aan te doen, even een zuur hoofd trekken en dan weer vrolijk verder. Donderdag dus weer terug, was er een vervangende dokter. Die met een heel ernstig hoofd aan Bie vroeg hoelang ze zwanger was geweest. We keken elkaar aan, uhmmm wat? Hahahaha wat hebben we gelachen zeg. De dokter had een briefje gekregen met het woord 'controle' en ging er dus meteen vanuit dat Bie abortus had laten plegen. Wat dus blijkbaar heel vaak gebeurt hier.
Zo, bijdeze het dokter-Bie-nier-abortus verhaal.

Verder met mijn beste oud en nieuw ooit!! 2 keer vieren is niet verkeerd. Ook dat was trouwens weer een verhaal apart. We wilde uiteten met een groep van 15man/vrouw, zonder te reserveren... We reden naar een restaurant, dicht. We reden naar het volgende restaurant, dicht. En 19.00uur kwam een beetje te dichtbij (het tijdstip dat het in NL 00.00uur is) we zijn dus maar naar de kroeg gereden waar het feestje zou zijn. Gelukkig was naast die kroeg een pizzaria, open! Olé. Om 5voor 7 hadden we ons eten alleen nog niet. We zijn met zn allen opgestaan, ober gewaarschuwd, en we zijn naar de kroeg gelopen. Afgeteld, elkaar gelukkig nieuwjaar gewenst en we zijn gaan eten. Ik had gedacht dat er super veel vuurwerk zou zijn, want er was me ter oren gekomen dat NL oud en nieuw hier bijna groter wordt gevierd dan het oud en nieuw van hier. Maar niet dus. Want om 00.00uur stonden we met een super grote gezellige groep op de beroemde pondjesbrug. Met uitzicht op DE gekleurde huisjes, de julianabrug, locals, toeristen en een podium met live muziek. En met onze kinderchampagne natuurlijk. Wat een avond, blote armen, blote benen, heerlijke temperatuur. Gewoon top!
Wat er miste: vrienden van thuis. En de gelukswensen op 1 januari met onze 3kussen. Toch was het mn mooiste oud en nieuw.

Verder hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. We gaan aankomende week wat dingen doen, Morgen gaan we als het goed is met de locobus. Partybus die over het eiland gaat en van de week naar klein curacao. Zin in. De Christoffelberg blijven we uitstellen, maar het gaat zeker gebeuren...!

Zo dat was het voor deze keer. Ondertussen is het alweer overal licht en schijnt de zon weer lekker! Love it!

Gelukkig nieuwjaar! <3





  • 04 Januari 2013 - 14:06

    Ellen P.:

    Wat gaaf zeg, twee keer oud en nieuw vieren haha! En dat in je korte broek!!!
    Gelukkig maar dat het goed is afgelopen met Bianca! Nu weer op en top genieten!
    Vind het leuk om je verhalen te lezen!
    Ik heb vanmorgen gewoon weer gebikkeld aan mn afstudeeronderzoek en moet zo gewoon te werk.
    Ik ben jaloers op jullie!!! ;) Stuur maar wat zon deze kant op!
    Enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 40474

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: