Anders dan verwacht - Reisverslag uit Macuto, Venezuela van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu Anders dan verwacht - Reisverslag uit Macuto, Venezuela van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

Anders dan verwacht

Door: Ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 December 2012 | Venezuela, Macuto

Lieve allemaal!

Gisteren, na twee goede vluchten, aangekomen in Venezuela! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Venezuela is echt heel anders dan we gedacht hadden!
Op het vliegveld werden we meteen bestormd door allerlei mensen die ons wel wilden taxien en geld wilde wisselen. Wij slimme meiden zijn daar natuurlijk niet op in gegaan. Omdat we eigenlijk een beetje bang waren voor dit land, wilde we zo snel mogelijk weg. Het plan was om 2 dagen te aclimatiseren en dan doorvliegen naar Brazilie om daar Kerst te vieren.
Op het vliegveld wilde we een ticket boeken naar Rio, maar dat bleek, omdat het hier al vakantie is, te gaan om ongeveer 2400 euro per persoon! Dat is natuurlijk veel te veel voor ons!
Toch maar niet gedaan en besloten om via internet even te gaan zoeken naar een goedkoper vluchtje. Helaas lukte dat niet.
Zoals ik eerder noemde, Venezuela is niet zoals ik het gedacht had. Een goedkoop land. Nee, het is hier belachelijk duur zelfst. Voor een fles water betaal je hier minstend 5 euro en voor een pak crackers zelfs 8 euro.
dat gaan we natuurlijk nooit lang volhouden zo.
Maar daarentegen zijn de mensen hier vriendelijk en we voelen ons absoluut op ons gemak. We zitten in een soort dorpje waar iedereen ons ondertussen kent. We kunnen hier alleen niet pinnen aangezien we maar bij 1 bank kunnen pinnen en ze die hier niet echt in de buurt hebben. Zo gingen we gisteravond wat eten, we keken op het menu wat we nog konden betalen, dat namen we. Bleek dat er nog belansting overheen kwam... Dus we konden het niet meer betalen. Maar de man begreep ons en was heel erg lief door het te laten voor wat het was.
Mijn spaans gaat trouwens met sprongen vooruit hier! We zijn tot nu toe 2 personen tegen gekomen die redelijk engels spreken en de rest spreekt echt geen woord engels. Dat vind ik eigenlijk wel leuk en een grote uitdaging.

Maar goed, we wilde nog steeds hier weg vanwege de inflatie en dus de hoge prijzen hier. We waren ontzettend down en verdrietig door dit gebeuren en dat al op de eerste dag! (Gelukkig hebben we elkaar) En gelukkig hebben we lieve vrienden en familie die ons geholpen hebben om weer een grote glimlach op onze gezichten te toveren!

Gisteren zijn we even naar het strand gegaan, maar het begon te regen, we zijn achter de pc gekropen opzoek naar oplossingen. In de lonley planet konden we niks vinden. En is het hostel hier is gratis internet, heel fijn dus! Na 2 uur ploeteren hebben we dankzij Kimmerd een goedkope slaapplek en vliegticket gevonden op Curacao.
Dus, we wilde naar Brazilie of Suriname of Argentinie (in ieder geval wilde we niet naar Curacao nog) maar het is Curacao geworden. We gaan daar nu een maand wonen in een studentenhuis in Willemstad! We vliegen eind van de middag lokale tijd richting Curacao. 45minuten vliegen en we zitten er! We worden daar opgehaald en we hebben er super veel zin in.
We gaan kijken of we daar kunnen gaan werken in een hotel ofzo. En anders gaan we sowieso genieten van het eiland en tripjes maken naar de andere eilanden natuurlijk!

Super veel bedankjes voor iedereen die ons heeft geholpen gisteren!

Zo zie je maar weer, nooit iets plannen! WIJ ZIJN SPONTAAN!

HAKUNA MATATA ♥

• 19 December 2012 - 16:06

Tante Maudy:

Ik heb je verslag met veel herkenning gelezen.
    IK ben opgelucht dat je Venezuela verlaat en in C. ga je genieten ( bovendien in je eigen taal +Spaans en meer...) adios.

• 19 December 2012 - 17:05

Pa:

Ik ben blij eindelijk wat van je te horen, maar voor tussentijdse informatie lezen we het log van Bianca wel. Fijn dat jullie niet ontvoerd zijn door al die onbetrouwbare mensen die achteraf gelukkig blijken mee te vallen. Jammer dat je Spaans nu een beetje blijft steken, maar prettig te weten dat je weer in 'Nederland' bent. Veel plezier jullie beide. xxx
    PS Heb je gekeken wat een retourtje Amsterdam-Curaçao kost in geld en tijd? Wel een ervaring minder natuurlijk...

• 19 December 2012 - 19:18

Ellen (P.) :

Hoi Yv!
    Jammer dat Venuzuela anders was dan verwacht. Maar daarentegen, Curacao..ik ben jaloers! Haha geniet lekker! Leuk om je verhalen te lezen!
    Liefs

• 20 December 2012 - 09:11

Annemijn:

Lieve Yf,
    Wat een avontuur al meteen, maar gelukkig hebben jullie weer een mooi avontuur voor de boeg!
    Ga maar heel veel genieten van alles en iedereen!
    Dikke kussen

• 20 December 2012 - 10:52

Yaan:

Woww, wat een avontuur zeg! Maar jullie slimme meiden weten de juiste beslissingen te maken en oplossingen te vinden! Superleuk dat jullie nu een maand gaan genieten in Curacao! Laat je ook daar niet gek maken door al die Curacaouwenaren :P Ben benieuwd waar/of jullie uiteindelijk gaan werken! Ik hoor/lees het zeer graag :D Knuffel

• 20 December 2012 - 10:52

Yaan:

• 20 December 2012 - 12:10

Joey:

Hey Yvonne,
    wat leuk om dit te lezen zeg! Jullie gaan het zeker goed naar jullie zin krijgen op Curacao. De taal zal in ieder geval geen roet in het eten gooien. Een goede vriend van mij woont daar, indien je iets nodig hebt oid laat het me maar weten dan contact ik hem wel even.

Oh en een tip; vanuit Curacao naar Suriname zijn de tickets niet zo duur. Veel mensen vliegen op en neer van en naar Suriname vanuit Curacao.

Nogmaal veel plezier en geniet ervan!

Gr.
    J.

PS Ga op zondag naar Grote Knip, leguaan proeven bij Jaanchie's en zwemmen met dolfijnen is een prachtige belevenis op Curacao. Dus als jullie werk hebben gevonden en nog een beetje geld hebt gespaard....doen!

• 20 December 2012 - 13:47

Simone:

Hey Yv,

Wat een verhaal zeg... Wel heerlijk dat jullie nergens aan vast zitten en wat dat betreft echt alle kanten op kunnen, dat gevoel van vrijheid is toch onbetaalbaar!!

Geniet er van zo lang het kan!!

Dikke tuut!
    Simone

• 20 December 2012 - 16:19

Kim Inholland;):

Hi Meiden,

Goed om van jullie te horen. Jammer dat het anders is dan verwacht. Maar ook erg leerzaam. Succes met alles en vooral veel plezier. En inderdaad niet te veel plannen maar pluk de dag. Dat heb ik ook zes weken gedaan en dat voelde erg goed!
    Liefs

• 20 December 2012 - 16:52

Tineke:

Hoi meiden wat een verrassing voor jullie. Zo zie je maar niets is wat het lijkt.
    Maar Curaçao heerlijk lekker relaxt en dat Nederlands is toch wel erg makkelijk zo ver van huis. Bij Eric en Sophia kan je goedkoop een goeie auto huren (www.lowbudgetautoverhuurcuracao. )
    Maak er een gezellige tijd van en werk is er volgens mij wel . Veel plezier.

• 22 December 2012 - 19:19

Pieter:

Haha, Ik verwacht jullie snel hier ;) En ik beloof je, geen venezuelataferelen, gewoon een relaxte cultuur met onofficieel 'de warmste mensen ter wereld' :)
    Geniet ervan!! beso