Amsterdam-Houston - Reisverslag uit Weldon Pines, Verenigde Staten van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu Amsterdam-Houston - Reisverslag uit Weldon Pines, Verenigde Staten van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Houston

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 December 2012 | Verenigde Staten, Weldon Pines

Maandag 17december 2012, 5.20uur. Opstaan! Waarom? Mijn avontuur in Zuid Amerika staat op het programma. Met allerlei verschillende emoties (blij,gelukkig, gestrest, zenuwachtig, verdrietig), maar vooral met heel veel zin richting Schiphol! 7uur inchecken... Of toch niet? We vliegen via Houston, Amerika naar Venezuela. Maar om alleen al op Amerikaans grondgebied te mogen staan heb je een ESTA (soort visum) nodig... Dat wisten wij natuurlijk niet, samen met vele anderen trouwens. Gelukkig konden we ze kopen op het vliegveld. Aangezien vele anderen dit probleem ook hadden, duurde het allemaal veel te lang voor m'n gevoel.. Maar goed, het is gelukt en we mochten ein-de-lijk inchecken! Maar helaas zaten we biet naast elkaar in het vliegtuig. Daarna nog even afscheid genomen van al die lieve mensen die ons kwamen uitzwaaien! Super lief, lieve mensjes! Nog wat cadeautjes in onze tas gekregen, lief lief, dank jullie wel! en natuurlijk ook voor de moeite die jullie genomen hebben om te komen! Maar goed, hup naar de paspoortcontrole. En ook dat ging niet zonder problemen, m'n hoofd werd niet herkend haha, maar goed m'n glimlach in de strijd gooien en dan komt alles goed;) En toen richting gate 4G, wat natuurlijk ook een lachertje was. Wij met z'n tweetjes naar Venezuela, dat klopt natuurlijk niet. De beveiliging wilde alles van ons weten, zijn jullie vriendinnen, hoe lang kennen jullie elkaar, wat gaan jullie daar doen, waarom 3 maanden, hebben jullie je eigen tas gepakt, hebben jullie elektrische apparaten mee, nog cadeautjes gekregen van mensen, wanneer hebben jullie die gekregen, waar gaan jullie slapen? Oké kom maar mee, jullie gaan voor de rij, leg je spullen op de band..uhh, wat? Waarom deze behandeling? Ik had een naar gevoel, maar goed get. Was omdat we cadeautjes hadden gekregen en wij dus niet konden zeggen wat erin zat. Wat zullen ze gelachen hebben (Kimmerd)! Maar alles was goed en we mochten mee hoor.
Eenmaal in het vliegtuig was een jongen zo lief om plaatsen te ruilen en konden we lekker naast elkaar zitten:) Er was trouwens zat ruimte, een jongen naast ons had 3stoelen in z'n eentje. Maar voor ons was het ook niet verkeerd! Lekker veel beenruimte, tv voor ons neus met lots of films, muziek, spelletjes en series. Een fantastisch uitzicht over Canada, super vriendelijke stewardessen, eten, drinken en natuurlijk hadden/hebben we elkaar! Gaat helemaal goed komen!

Nu lekker 10uur wachten op Houston, eens even kijken of we er een beetje af kunnen...

Adios, hasta luego! <3

• 17 December 2012 - 22:22

Sels:

oh men mis je nu al :(
    maar have funnnnn<3
    take care and love you.
    hoop dat je dit lang volhoudt op waarbenjijnu haha.
    xx

• 17 December 2012 - 22:33

Tineke:

Wat goed dat jullie er zijn , ook al ging het niet van een leien dakje. Wachten duurt soms lang maar geniet van vliegveld Houston . Veel plezier. Groetjes

• 18 December 2012 - 01:02

Ramon:

Hi Yvonne, wat een mooi vooruitzicht! Ikhoop dat je een super tijd hebt daar. Komen jullie ook nog deze kant op of zijn jullie plannen veranderd? Een heel goede vriend van ons is Venezuelaans; hij woont in Londen, maar als je in Venezuela hulp nodig zou hebben weet ik zeker dat je daar terecht zou kunnen bij zijn vader. Ik weet niet meer zeker waar hij woont, ik dacht niet in Caracas, maar misschien in Maracaibo... veel plezier!

• 18 December 2012 - 07:07

Ellen:

Wauw Yvon! Geniet er onwijs van! Dikke kus Ellen

• 18 December 2012 - 09:58

Marianne Julia Yoëll:

Wat een goed idee van mij om centraal naar Venezuela te vliegen, maar niet heus! Nu al ellende, haha. xx

• 18 December 2012 - 14:29

Tess:

Heerlijk om te lezen lieverd! ga je lekker veel volgen! geniet van je verdere avontuur.. Jammer dat ik je neiet kon uitzwaaien op schiphol ENJOY