back to reality? - Reisverslag uit Coonabarabran, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu back to reality? - Reisverslag uit Coonabarabran, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

back to reality?

Door: ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 November 2013 | Australië, Coonabarabran

Hello dear,

Back to reality? Of zoiets...
Wat een geweldige 2 maanden Queensland, Australië heb ik gehad.
Zoals jullie misschien wel weten is Queensland 1 van de staten/provincies van Australië. In deze provincie heb ik mijn eerste 2 maanden doorgebracht. Ik zal jullie in grote lijnen mijn Queensland avonturen vertellen, vanaf de roadtrip.

18 oktober ben ik met Janosch en René in mijn auto gestapt om van Brisbane naar het noorden te rijden.
De eerste dag waren we nog niet gewend aan onze nieuwe uitdaging en het weer zat totaal niet mee. Uiteindelijk zijn we met z'n drieën achterin de auto gekropen en hebben we in de stromende regen in een woonwijk in de auto geslapen. Dat mag eigenlijk niet (oeps), maar we zagen even geen andere oplossing.
Wat een begin van de roadtrip, want met zijn drieën achterin is geen pretje, behoorlijk krap, maar wel goedkoop.
De tweede dag was het weer stralend mooi meer en hebben we mijn neef Monty ontmoet. Net als voor de mannen, was dit ook mijn eerste ontmoeting met hem. Net zoals bij mijn andere familie voelde het vertrouwd en hij dacht daar blijkbaar hetzelfde over. Hij gaf ons de sleutel van zijn huis in Noosa waar ik weer heb mogen surfen:)

We hadden pas een week erop zitten en het voelde al zo lang, we hadden in 1 week al zoveel gedaan. Na het surfen in Noosa hebben we een Fraser Island tour gedaan. Fraser Island is een zandeiland, het grootste zandeiland ter wereld. En zand lag er hoor! Een geweldige tijd daar gehad.

De 2e week begon met mijn verjaardag. Daarna het Eungella park en als klap op de vuurpijl de Whitsundays. Dit was mijn favoriete week. En niet omdat ik jarig was, naar omdat het Eungella park -met een waanzinnig uitzicht en zonsopkomst- en de zeiltocht -naar onder andere het witste strand van de wereld- GE-WEL-DIG waren!!
Ik zal proberen om een beeld te vormen bij deze 2 locaties, want met onbeschrijfelijk mooi kom ik er wel heel makkelijk af.
Eungella park: dit is een nationaal park wat hoog in de bergen ligt. Op die berg is een camping met kilometers ver uitzicht over een landschap van bergen. Achter 1 van die bergen komt elke dag de zon op. Dat maakt de dag warm in het nationale park. Het park zelf heeft wat bijzondere plekjes met wildlife en uitzichtpunten. 's Avonds als de miljoenen sterren tevoorschijn komen is het koud en is het heerlijk om in je warme slaapzak en kruipen. Wat een bijzondere plek.
Whitsundays: kan ik zeggen dat dit het mooiste deel van Australië is? Eigenlijk niet, want ik heb lang niet alles gezien. Maar tot nu toe denk ik dat dit dé plek is waar iedereen absoluut heen moet als je hier bent. Dan geef ik toe dat ik het geluk had om hier met geweldige mensen te mogen zijn. En ook al denk ik dat mijn gezelschap invloed heeft, is het toch ook de plek zelf en het zeilen wat het mooi maakt. Geen betere manier had ik kunnen bedenken om de Whitsunday eilandjes te mogen aanschouwen. De Whitsundays zijn heel veel eilandjes in het zuiden van de great barrier reef. Een van de eilandjes is White haven beach. Dat is het witste strand van de wereld. Wat een plaatje, vooral als je op het strand zelf staat. Hou je zonnebril maar op, want de zon kaatst harder terug dan ooit. Langs het strand varen de mooiste zeilboten, kleine vliegtuigjes komen er af en toe over en het mooiste: eb en vloed. Bij eb kan je naar de overkant lopen... het is fantastisch. Net als de vissen, schildpadden en haaitjes die er rond deze eilandjes zwemmen en de enorme zandbank in het midden van de oceaan. Daarbij mochten we zelf ook een beetje zeilen en werden we bediend met eten onder een strak blauwe lucht overdag en een nog mooiere sterrenhemel dan bij Eungella in de avond. Love my life.

De 3e week, wat gaat de tijd hard, begon bij mijn oom en gezin in Townsville. Wat een warm onthaal na 13 jaar. Wat een liefde, wat een warmte. Ook dit bezoek staat hoog op de lijst! Ik hou van mijn familie.
Voor de 3e week op rij was het slecht weer op vrijdag en dat betekende dit keer harde wind, regen en elektriciteitsuitval. Maar genoten van de plekjes waar ze ons mee naar toe namen, de familie-knuffel-boom en de girltalk met mn nichtje.
Na dit familiebezoek was het tijd voor een punt op de to do list. Snorkelen in de great barrier reef, Cairns, check!
En hoewel het koraal langzamerhand aan het overlijden is door de aanrakingen van mensen, was het schitterend. De vele felle kleuren die het ooit had vervagen steeds verder richting wit, maar de vormen en hoeveelheid, wauw. Het is dat ik mijn mond niet open kon doen tijdens het snorkelen, want mijn mond zou opengevallen zijn. Ik zou het beschrijven als bloemen, een boeket met leliebladeren eronder?! Zoiets...
In deze week hebben we het -voor ons- noordelijkste puntje gezien. Daintree, waar regenwoud en oceaan elkaar ontmoeten en waar krokodillen leven. Ook weer een geweldige plek! Alsof we in een compleet ander land waren.

En toen de 4e en laatste week van de roadtrip. Terug nasr Brissie waar onze trip begon. Janosch hebben we afgezet in Cairns, René en ik hebben de trip voortgezet. In 5 dagen zijn we terug gereden en hebben we de Spaanse droom gezien, nog een familiestop gemaakt en hebben we de weg in het binnenland terug gepakt via Carnarvon national park. Helaas was de maintrack door branden gesloten en hebben we het hoogtepunt dus gemist.

Terug in Brisbane hebben we afscheid genomen, René terug naar NL, ik opzoek naar werk...

Maar zoang ik zonder werk zit, voel ik me ontzettend verplicht om leuke dingen te doen. En dus ben ik met een vriendin die ik op de zeilboot heb leren kennen naar haar zwager gegaan in de sunshine coast. Waar de 150m van het strand af verbleven in een huis waar de surfplanken, paddleboarden en kitesurfborden aan het plafond hangen. Een dus moest ik gesurft, gepaddleboard en een soort van gekitesurft worden. Dit is mijn nieuwe hobby!!

Tijdens dit tripje mochten we ook nog een bezoek brengen aan een 22meter lange, 6 miljoen dollar zeiljacht... Volgens mij had ik het al gezegd, I love my life! Hihi

Maar goed.
Vele kaketoes, kangoeroes, krokodillen, platypussen, possums, dolfijnen, schildpadden, vissen etc. verder ben ik op een punt aangekomen dat er gewerkt gaat worden. Back to reality. ..? Of misschien ook niet. Maar gewerkt gaat er worden. Ik begin woensdag de 27e als au pair en als boerderijhulpje bij een gezin in New South Wales, de provincie van Sydney.
Als ik de foto's mag geloven is dit niet echt reality een gigantisch huis met zwembad. We gaan het meemaken.
Mijn nieuwe avontuur gaat beginnen, nog ruim 500km van de 1212km te gaan. Kan ik, in mijn heerlijke auto!
Vakantie in Queensland, werken in NSW, kom maar op!

Lieverds: hakuna matata
LOVE

Vonn

  • 25 November 2013 - 10:39

    Yani:

    Je verhaal klinkt weer als een heerlijk droom die uitkomt Yvi! Deze week beginnen we alle twee aan ons nieuwe werkleven, super spannend! Heel veel succes en plezier. <3

  • 26 November 2013 - 05:09

    José Van Den Oort:

    Geweldig verslag, Yvonne! Je hebt weer veel gezien en meegemaakt! Wat 'n leven, zeg! Geniet ervan, meisje! Misschien kun je eens 'n boek schrijven, denk je? Veel success als au-pair! Lieve groetjes,
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coonabarabran

Wereldreis

Living my dream!

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Beautiful people

10 Juni 2014

I have a dream

05 Mei 2014

One year

07 April 2014

"Inback" & outback workingadventures

22 Maart 2014

NSW: finish. QLD:start!
Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 40453

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: