One year - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu One year - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

One year

Door: Ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Mei 2014 | Australië, Cloncurry

G'day ya all!!

6 mei 2013 - 6 mei 2014
Een jaar geleden stapte ik voor de tweede keer het vliegtuig in, naar het bekende onbekende en het onbekende bekende.
Wat stond me te wachten, wat en wie zou er op mijn pad komen, welke plekken zou ik mogen ontdekken? Dit keer alleen en richting het oosten.
De 9 maanden zijn een jaar geworden en het jaar wordt ? (Who knows)?
Nu weet ik wat er in dat jaar gebeurd is, wie ik tegen gekomen ben en welke plekken ik heb mogen ontdekken. Zo onwerkelijk en eigenlijk niet te beschrijven wie-wat-waars.

Nu ben ik in weer in de echte outback van Australië. Jessievale, Cloncurry, Queensland, Australië om precies te zijn.
Geen tot weinig (mobiel) bereik, elke dag mijn pet en zonnebril op en oude kleren aan. 4weel drives, vrachtwagens, quadbikes, motoren en helikopters. Vies van opstuivend zand, stront, vlees en/of bloed. Koeien en stieren (vee), kangaroes, kamelen, emoes, dingo's en boeren. Aandrijven en sorteren.
Of werken in de tuin....
En (bijna) elke dag aardappels op mijn bord.
Ja, af en toe ben ik een échte boerin in de outback van Australië. Zo'n 2400km ervoor moeten rijden, maar met een typische, speciale, toch wel leerzame, toffe, vieze ervaring in mij oh-zo-mooie-afgeknipte-mannenbroekzak.
Mijn jaartje weg vier ik dan ook op zijn boers. Officieel nog 1 dagje en ik heb mijn 88 dagen werk voldaan en dan mag ik nog een jaartje Down Under blijven.
Eens kijken wat dat jaar mij brengt hier. Welke rollen ik ga spelen. Reiziger? Collega? Werknemer? Surfer? Boerin? Familielid? Vriendin? Who knows....


Ben ik veranderd? Wat gebeurd er als ik thuis kom, is alles dan weer hetzelfde? Zijn mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes nog steeds mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes? Of beter gezegd, ben ik nog die vriendin voor hen? Hetzelfde voor mijn familie, ben ik nog steeds hún dochter, zus, tante, nichtje?

6 mei, de dag van het afscheid. De dag die altijd in mijn herinnering staat als het afscheid. Voor mij, voor mijn familie. Want 6 mei is de dag dat ik alleen vertrok om de wereld te ontdekken en mijn broer (een jaar later) naar Engeland verhuisd. Zo trots.

Wat verandert er nog meer thuis? Wat verandert er nog meer in mijn leven?
Ben ik veranderd? Ja, ik ben veranderd, negatief en positief. Maar ik blijf altijd mezelf.
Ik ga geen speech houden over hoe en wat, dat ontdekken jullie zelf wel. Wanneer jullie mij weer mogen "ontdekken" weet ik niet precies.... Ik laat me leiden.

Via deze weg wil ik jullie bedanken voor afgelopen jaar. Bedankt voor jullie gemis, gehaat en uiteindelijk voor jullie steun. Zonder deze 3 dingen en zonder jullie had ik het niet gekund.
Hopelijk kan ik er in ieder geval nog een jaar aan vast plakken en kan ik in dat jaar nog vele verschillende rollen in mijn leven spelen.

Hakuna matata.

Veel liefde,
Vonn

  • 06 Mei 2014 - 01:41

    Bianca:

    Maak je niet druk dushi, je blijft voor altijd mijn vriendinnetje! Hoe bruin je ook bent! Kus

  • 06 Mei 2014 - 07:06

    Marianne:

    Jij blijft altijd mijn zus, waar je ook bent... Ik hou van jou en dat zal nooit veranderen xxx

  • 06 Mei 2014 - 07:08

    Yani:

    Vanuit mijn kant vooral veel gemis!!! En als je terug komt, sta ik op jou te wachten :D maar eerst nog een jaar wereld-ontdekken jij!! Liefs

  • 06 Mei 2014 - 07:40

    Ellen:

    Wat heb je het weer mooi verwoord allemaal! Wat een ontdekkingsreis!
    Wellicht kom ik je in de toekomst daar wel tegen als ik mijn dromen achterna ga! Wie zal het zeggen! Blijf vooral genieten en doe wat je graag wilt doen! Live life to the max!♡ Xxx

  • 06 Mei 2014 - 08:12

    Seld:

    Keep living your dream girl. Echt vrienden blijven vrienden. <3

  • 06 Mei 2014 - 08:14

    Sels:

    Wie is Seld nou weer? Oeps typfoutje;)

  • 06 Mei 2014 - 09:53

    Truus:

    Mooi verslag Yvonne. Nog een jaar mooie dingen zien en beleven. We gunnen het je maar missen je ook wel .veel liefs en hou van je.m

  • 06 Mei 2014 - 12:13

    Ria:

    Denk niet dat je je zorgen hoef te maken over vrienden en famlie,ze zijn allemaal vast wel trots op je.Ga zo door,boerinnetje!

  • 06 Mei 2014 - 13:38

    Paula Leek:

    Heeeey Meid,

    Ik hou je al een tijdje in de gaten door je mailtjes, maar vind je verhalen erg mooi!
    Denk dat je je niet zo druk hoef te maken om wat andere vinden van je nu je een jaar weg bent geweest, je familie en vrienden zijn onvoorwaardelijk, anders zijn het geen goede vrienden!!
    Ik wil eind dit jaar ook naar Australië, lijkt me leuk om je daar even over te spreken en je mss wel ff op te zoeken als je daar dan nog bent!

    Liefs

    Paula

  • 06 Mei 2014 - 15:53

    Papa:

    Oeps, toeval bestaat niet. Vanmiddag heb ik alle sloten van het huis vervangen (3 sterren). Ben je nu niet meer welkom? Jawel hoor, zelfs ik denk nog aan je. Aan de sleutelbos die je hier achterliet, zit inmiddels een nieuwe sleutel. Kan het symbolischer op de 6e mei?

  • 06 Mei 2014 - 23:54

    Tineke Booten :

    Lieve Yvonne , een jaar geleden zat je bij ons aan de thee en wenste we je heel veel geluk .
    Ook voor het komend jaar wensen we je weer heel veel mooie ervaringen ,geluk en gezondheid . Dank voor je mooie verhalen , hopelijk volgen er nog vele .
    Wij blijven aan je denken en volgen je ,waar je ook bent .
    Een hele dikke knuffel van ons . Volg je hart en heb vertrouwen in jezelf .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cloncurry

Wereldreis

Living my dream!

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Beautiful people

10 Juni 2014

I have a dream

05 Mei 2014

One year

07 April 2014

"Inback" & outback workingadventures

22 Maart 2014

NSW: finish. QLD:start!
Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 40434

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: