Kuala Lumpur & Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur & Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur & Cameron Highlands

Door: Ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Mei 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Selamat hari

Jaa, ik ben er hoor, Maleisië!
First things first: iedereen bedankt voor jullie lieve woorden!
Mijn reis naar Kuala Lumpur is hartstikke goed gegaan! En met mij gaat het ook goed!

En nu mijn avonturen, belevingen en gedachte.
Ik ben nu nog geen 4 dagen in Maleisië en de taal pak ik alweer snel op. Ik zit bijna weer op mijn niveau van toen ik Indonesië verliet, het is namelijk praktisch dezelfde taal.
De eerste twee dagen heb ik in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië, doorgebracht, of zoals ze het hier noemen, KL.
Toen ik de eerste dag in het hostel aankwam, wat gelegen was tussen de locals en een grote markt, kon ik mijn schoenen meteen aan de kant zetten. We zijn weer thuis! Heerlijk!
Ik ben even de straat op gegaan, maar ik wist dat ik hier niet lang zou blijven. Nog een dagje sightseeing doen en dan lekker weg van de drukte, weg van de drukte die ik in Nederland ervaar. Ik ben mijn reis gaan uitstippelen en de volgende stop moest Cameron Highlands worden.

Ik heb de dag sightseeing in KL doorgebracht met een Duitse jongen, Basti die ik ontmoet heb in het hostel. We hadden het geluk dat we een man tegenkwamen die ons vertelde over 2 gratis buslijnen die door KL rijden. Ze zijn hier echt zó vriendelijk, Maleisië staat in de top 10 van landen met de meest vriendelijke mensen, top!
Maar we hebben dus de hele stad kunnen zien met die 2 bussen, de hoogtepunten in ieder geval. De Twin Towers, met uitzicht over de hele stad (niet zo goed voor de oren en portemonnee, maar o zo mooi!), Chinatown (een gigantische markt), Little India (een tempel waar ik weer even een momentje stil zat te zijn), het onafhankelijkheidsplein, de centrale markt en the golden Triangle.
Een dagje KL, toch wel vermaakt!

Dan loop ik alleen met mijn backpack en alles op richting de volgende bestemming en dan denk ik, jeetje ik doe dit gewoon alleen. Dan denk ik wel even aan Zuid Amerika, waar ik nooit alleen was! Dat ik altijd met mi gudu Bi was. Maar nog geen seconde later verschijnt mijn glimlach en denk ik, ik doe dit gewoon, ik ben sterk, dit is zo gaaf! Iedereen op straat kan zien dat ik gelukkig ben...

Cameron Highlands (CH)
Een bustochtje naar het midden van het land van ongeveer 4 uur. Geen vervelend tochtje hoor. Ik heb me prima vermaakt en ook nu ben ik weer in contact gekomen met 3 Duitsers (je vindt ze overal, misschien moet ik toch Duits gaan leren)...
Hoe dichter bij de eindbestemming, hoe mooier het werd. Cameron Highlands, hoog ligt het zeker. minstens 1638 meter boven zeeniveau. Wederom niet goed voor de oren.. Maar meer dan waard! Je zal er maar wonen, alleen maar mooie huisjes, mooie omgeving. Het voelt erg peaceful.
Vandaag een tour gemaakt langs de hoogtepunten. Rosegarden, bijenboerderij, een marktje, theeplantages, aardbeienkassen en een boeddhistische tempel. De theeplantage was mega groot, en dat te bedenken dat het de een na kleinste was... Op stijle bergen plukken die mensen theeblaadjes, goed voor de kuiten en voor mij leek het een doolhof en dus onbegonnen werk, respect.

Morgen vertrek ik naar Pulau Perhentians, 2 eilandjes in het noorden. Tijd voor het strand, relaxen en een dagje uitslapen. Het is tenslotte weekend;)


Veel liefde vanuit het liefdevolle, vriendelijke, warme, mooie, schoenloze, rijstvolle, theevolle, aarbeivolle, linksrijdend Maleisië, Cameron Highlands!

En jullie weten het hè?!
Hakuna Matata!

  • 10 Mei 2013 - 12:17

    Kim:

    Wat schrijf je leuk. Leuk dat je je gedachtespinsels met ons deelt. Het is inderdaad vet stoer dat je dit gewoon effe doet. En ja hoor... meteen contact met anderen. Ik zei het toch.. het reizen is op jouw lijf geschreven. Enjoy! Liefs

  • 10 Mei 2013 - 13:09

    Bianca:

    Super leuk om te lezen lieverd! Het is gek dat ik niet bij je ben, maar ik vind je ontzettend stoer!
    Dikke kus!

  • 10 Mei 2013 - 20:34

    Tineke Booten:

    Hoi lieve werelreiziger wat weer een pracht verhaal en super dat je dit doet .
    Heel veel reisplezier en tot je volgende verhaal . Dikke kus Tien en de rest.

  • 10 Mei 2013 - 23:06

    Merel :):

    Lieve Yv. Heerlijk stuk, en zo leuk om nu al wat van je te horen! Hoop dat je heerlijk zult genieten. X

  • 13 Mei 2013 - 09:14

    Yani:

    Héérlijk om je verhaal te lezen Yviii. Ik zou zeggen, geniet ervan! Maar dat doe je natuurlijk al ;)
    Dikke knuffel

  • 13 Mei 2013 - 09:41

    Joey:

    Hey Y!!
    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en lekker aan het genieten ben..
    Ik heb me dit keer WEL ingeschreven voor de updates van je trip. ;-)
    Genietse, doe voorzichtig en tot over een paar maandjes/weekjes in Thailand!!!

    Knuffel,
    Joey

  • 15 Mei 2013 - 09:47

    Annemijn:

    Heerlijk lieve Von!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Wereldreis

Living my dream!

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Beautiful people

10 Juni 2014

I have a dream

05 Mei 2014

One year

07 April 2014

"Inback" & outback workingadventures

22 Maart 2014

NSW: finish. QLD:start!
Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 40490

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: