(Newyears) resolutions - Reisverslag uit Brucedale, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu (Newyears) resolutions - Reisverslag uit Brucedale, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

(Newyears) resolutions

Door: Ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Januari 2014 | Australië, Brucedale

Happy Newyear everyone!!

Elke dag een dansje, elke dag een zingmomentje, elke dag mijn grootste glimlach geven en elke dag liefde geven/laten zien.
Dat zijn mijn goede voornemens, ik ben er mee begonnen voor Kerst. Waarom pas op 1 januari beginnen met een voornemen als je hem toch al daarvoor in je hoofd hebt? Nee, ik heb niet zoveel met data op dat gebied. Ik volg mijn hart.
En mijn hart heeft mij tijdens deze bijzondere dagen niet in de steek gelaten....

Kerst en Oud en Nieuw in NSW, Australië.
Een week voor Kerst ben ik met het gezin in de auto gestapt om naar Nowra te rijden waar familie woont op een koeienboerderij.
Mijn gezin ging op vakantie, dus ik mocht lekker op de boerderij blijven en het daar een beetje meemaken. Ik heb me daar ontzettend vermaakt, de koeien gemolken, kalfjes geboren zien worden, een kalf helpen eruit te trekken, op de quad rijden, maar vooral het huishouden (koken, voor 2 andere kinderen zorgen, schoonmaken) voor het gezin en de 3 backpackers die daar ook aan het werk waren.

Kerst heb ik gevierd in Nowra.
Met Kerst 2013 heb ik geleerd dat Kerst toch wel een betekenis voor me heeft. Zoals ik eerder als schreef, ik heb het niet zo met data. Waarom voelt iemand zich juist eenzaam met Kerst als hij/zij geen relatie heeft? Waarom komen mensen met Kerst samen en niet op andere dagen in het jaar? Een van de redenen is misschien omdat we (bijna) allemaal vrij zijn, maar zijn we dat in principe op zondagen ook niet?
Maar afgelopen 1e Kerstdag heb ik dat toch ook wel een beetje gevoeld. Nee, inderdaad, met Kerst hoor je niet alleen te zijn en wil je met mensen zijn van wie je houdt. Maar moet dat niet gewoon het hele jaar door?
2e kerstdag mocht ik gelukkig dan ook aanschuiven bij mijn 13 koppige familie op skype. Wat een gelukkig en verdrietig moment.
Wat was ik blij om iedereen weer te zien, ik was er bij. Maar wat zijn mijn neefjes en nichtjes gegroeid. Zo erg zelfs dat ik mijn oudste nichtje, Naomi, niet eens meer herkende. Ik voelde me een slechte tante.
Van ze wekelijks zien, oppassen, ze van school halen, ze de eerste keer meenemen met de bus en trein, ze leren fietsen enz. - tot een tante die aan de andere kant van de wereld egoïstisch aan het zijn is. Maar ik maak het goed, ik beloof het.
Ik vond het skypen in ieder geval ge-wel-dig! (En Tess, super bedankt kerstvrouw voor het brengen van de cadeautjes)!!

Oud en Nieuw heb ik gevierd in Sydney, 28 dec vanaf Nowra de trein gepakt richting het grote Sydney. Het treinstation in Nowra stamt uit de prehistorie, op het perron wordt nog met de hand de dingen geregeld. Na 3 uur treinen langs de kust en door de bergen kwam ik aan in het "hypernoderne" Sydney. Mijn minivakantie met Vanya, Bas en Danique in de stad, waar ik niet zoveel woorden voor kan vinden, kon beginnen.
Ik heb elk moment genoten: Bondi beach, sightseeing vanaf alle kanten, Blue mountains, botanic gardens, Opera house, Harbor bridge, de stad, alles. Mede danzij mijn lieve gastvrije familie, die ook nog eens fantastische tourguides zijn en Danique met hasr aanstekelijke lach.
Een wereldstad met bijna 4,5 miljoen inwoners (even voor de duidelijkheid, Australië heeft "maar" 22 miljoen inwoners), maar zoveel rust. Tijdens mijn trip heb ik me nog nooit zo peacefull gevoeld in een grote stad.
Oud en Nieuw zelf was ook fantastisch. Met Danique, wat vrienden van haar, wat vrienden van hun en wat vrienden daar weer van zijn we naar de andere kant van Sydney gevaren. Vanaf half 2 smiddags op een picknickkleedje wachten tot het zover is (en dan waren wij nog vrij laat). De sfeer was zo rustig, goed, fijn en gezellig. Politieagenten die rondliepen en eventueel je alcohol innamen, maar niemand die moeilijk deed of agressief werd, zo hoort het. 3 keer heb ik met kippenvel staan kijken naar het vuurwerk, wauw. En die van 00.00uur was natuurlijk het mooist. Wat een spektakel, wat een show, wat gaaf om mee te mogen maken! Wederom mag ik mezelf een gezegend persoon noemen.
Wat mij opviel was dat wij 4 Nederlanders elkaar na het aftellen een gelukkig nieuwjaar wenste. Maar de anderen deden dit pas na de ruim 11minuten vuurwerk.... 3,2,1... vuurwerk, gelukkig nieuwjaar wensen en wegwezen. Half 1 was het park practisch leeg, op ons na....Ik heb nog even genoten van de nachtskyline van Sydney met een muziekje en gedacht aan afgelopen jaar. Gek dat ik vorig jaar 5 uur later Oud en Nieuw aan het vieren was op Curaçao en nu 10 uur eerder Oud en Nieuw gevierd heb in Australië. Het was een kort fantastisch jaartje.
Half 4 lagen wij in ons bedje.

En dan wordt je wakker op 1 januari 2014, 10 voor 10 in de ochtend, jeetje Nederland is nog 2013... gelukkig nieuwjaar iedereen!!
Dani, Van, Bas en ik zijn het nieuwe jaar begonnen op het strand. Een rustig dagje.

En toen was het weer tijd om te gaan werken, bye minivakantie, bye Dani, bye Van, Bas en de kleine in de buik en bye Sydney! Met een nieuw, maar toch ook wel een oud plan in mijn hoofd ben ik de trein ingestapt.
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb besloten om te stoppen met werken voor nu. 17 januari is mijn laatste dag met de kinderen van wie ik toch wel een beetje ben gaan houden. Dan ben ik over de helft voor mijn 2e jaars visum.
Reizen maakt me gelukkiger, ik weet dat het niet de oplossing is voor alles, ik kan dat natuurlijk niet mn hele leven doen, maar nu kan ik het doen en daarom ben ik hier. Ik volg mijn hart.

Ik ga dus weer reizen, reizen door en rond Australië, met mijn auto'tje, campeerspullen en met Dani.
Ik kan niet wachten, ik heb er zin in!

Ik lach, ik dans, ik zing en ik heb lief! Dat is waar mijn leven om draait. En Australië en haar inwoners en toeristen mogen meegenieten.

Hakuna matata.

HAPPY NEWYEAR!!!

Met mijn speciale dank aan Vanya en Bas! Love you!

Liefs, Vonn

  • 10 Januari 2014 - 22:03

    Tineke Booten :

    Lieve yv . Allereerst een heel gezond en gelukkig 2014 .
    Met het geluk zit het wel snor , blijf je hart volgen dan volgen wij je via de verslagen .
    Ik wens je vanaf 17 jan. weer heel veel reisplezier , nu nog even de laatste loodjes wat werken betreft en dan op pad voor het volgende avontuur .
    Lieve groetjes Tien .

  • 11 Januari 2014 - 08:25

    José:

    Leuk verhaal weer, hoor! Veel success met je voornemens. Een dansje, 'n lach en liefde geven; heel mooi. En soms 'n traantje? Of toch maar niet?
    Je hebt weer iets nieuws meegemaakt; bij 'n familie werken en daarna op de boederij, waar je 't goed hebt gehad! Leuk! Was dat 'n Woofer-farm, waar jongelui komen werken voor hun onderhoud? Die hebben we hier ook een in Springfield. Die krijgen mensen uit Duitsland, Belgie, Nederland of zo, die hen dan vooral in 't huishouden helpen. Die hebben 3 kinderen en 't is 'n leuke familie.
    Maar afijn! Je auto is goed van pas gekomen. Doet hij 't goed? Moet wel, als je er zo'n stuk in gereden hebt! Van Brisbane to Nowra heb ik gegoogled en daar doe je 15 uur over! Hopelijk heb je zo af en toe ergens overnacht!!
    Leuk, dat je met 'n fijn stel mensen van 't vuurwerk hebt kunnen genieten!
    Ja, raar, hè, als ze niet meteen 'Happy New Year' zeggen. Ieder land heeft toch z'n eigen gewoontes, hè?
    En nu heb je besloten, om op 17 Januari weer te gaan reizen. Meid, goed idee! Als 't kan, dan neem 't er maar van, hoor! Welke kant ga je op?
    En misschien vind je ergens anders toch ook weer werk! Met jouw lach en je dansje kom je vast 'n heel eind!
    Je had 't erover, om in Maart naar NZ te komen. Ben je van plan, om wat rond te reizen en dan 'n paar dagen of 'n week bij ons te blijven? Ik heb net op de kalender gekeken en ik heb 17 April (je moeder's verjaardag) 2 weken schoolvakantie. 't Kan zijn, dat ik, of wij, je dan ergens mee naar toe kunnen nemen, als je dat zou willen. Maar dat zien we dan nog wel. Hopelijk is 't weer dan nog niet te koud en kun je nog goed van alles genieten! Ik heb hier altijd wel wat truien, die je kunt lenen. Ook 'n muts, das en handschoenen en.....wollen sokken, als dat nodig zou zijn!
    Maar ga eerst maar van 't warme Australie genieten!
    Veel plezier en tot 't volgende reisverslag!
    Lieve groetjes, José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brucedale

Wereldreis

Living my dream!

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Beautiful people

10 Juni 2014

I have a dream

05 Mei 2014

One year

07 April 2014

"Inback" & outback workingadventures

22 Maart 2014

NSW: finish. QLD:start!
Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 40424

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: