"Inback" & outback workingadventures - Reisverslag uit Townsville, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu "Inback" & outback workingadventures - Reisverslag uit Townsville, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

"Inback" & outback workingadventures

Door: Ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 April 2014 | Australië, Townsville

G'day!

Mijn nieuwe avonturen wil ik graag met jullie delen.
Zo'n 2 weken geleden zijn we gepakt en bezakt richting the Sunshine Coast gereden voor onze nieuwe baan als aardbeienexpert. Een nieuw avontuur als "boerin", als aardbeienplanter en slapen in een bed in een werkhostel.
Tja, waar zal ik eens beginnen?
Zoals ik in mijn vorige blog schreef zouden we zo'n 3 maanden zoet zijn tussen de aardbeitjes. Helaas is dit anders gelopen dan gehoopt. De Sunshine Coast zou de perfecte plek zijn om onze nieuwe carrieres te beginnen. Een goede plek om te surfen, het windje vanuit de oceaan dat op het land waait zodat het wat aangenamer werken is.
Dit heeft 2 weken geduurd.
12 dagen hebben we aardbeienplanten in de grond gestopt. De eerste 3 dagen waren "hel". De hel brak los, de hemel kwam naar beneden, het regende zacht gezegt hard! Onze mooie vuilniszakkenjassen hielpen dan ook niet echt meer. Daarbij was de spierpijn extreem in mijn benen en billen. De vierde dag waren mijn benen en billen getraind en begon mijn rugtraining. Denk je even in dat we in 12 dagen, elke dag zo'n 5 uur, met ongeveer 70 man/vrouw 26 voetbalvelden gevuld hebben met plantjes op hoogte van mijn scheenbenen. Dat is een hoop bukwerk. Maar wel een lekker zonnetje op ons bolletje. Nog steeds sokken aan....
Ik heb een super leuke tijd gehad op het land en in het hostel, gelachen met de Ozzies en nieuwe mates erbij gekregen.
De man van het hostel had ons dingen wijsgemaakt die niet helemaal klopte en de week rust bleken er 4 te zijn. Daar wilde we niet op wachten en we zijn dus hard opzoek gegaan naar nieuw werk.

Op onze laatste dag op de aardbeienboerderij kregen we een belletje met het blije nieuws dat we een nieuwe baan hadden.
Weer een boerderij, maar nu een "biefstukkenboerderij". Ahow.... nu worden dus echte boerinnetjes. boerinnetjes ongeveer 60km ten noorden van Cloncurry, wat 1 van de noord-westelijkste plaatsen van Queensland is. Dat is een hele rit vanaf Maroochydore.
Warm, niet veel wind (denk ik) en geef golven om op te surfen. We hebben onze spullen gepakt en we zijn gisterochtend vroeg de auto ingestapt om het eerste gedeelte van 15uur naar Townsville te rijden.
Daar verblijven we nu, bij mijn oom. Morgen rijden we nog ongeveer 9 uur lang weer verder naar onze nieuwe baan waar we wat gaan tuinieren, hekjes repareren, koeien eten gaan geven en waarschijnlijk gaan drijven en misschien wel wat gaan doen met het slachten. Eens kijken of ik nog biefstuk/vlees eet als we klaar zijn. Hopelijk mogen en kunnen we hier onze 88dagen farmwork volmaken, maar eerst even een week proeftijd doorkomen (van beide kanten).

Wat er gaat gebeuren met internet weet ik niet zo goed. In eerste instantie dachten we dat we helemaal geen bereik zouden hebben, maar dat schijnt niet zo te zijn. We gaan het zien. Het zou dus kunnen zijn dat ik (een kleine) 3 maanden onbereikbaar ben.

Ik heb zin in het grote nieuwe avontuur! Nog een "klein ritje" en dan gaan we het meemaken!
Een ding is zeker, mijn volgende blog gaat sowieso over dit grote nieuwe avontuur.

dikke kus, liefs, dikke knuffel & HAKUNA MATATA!

Vonn

Ps. Fijne Pasen alvast!

  • 07 April 2014 - 13:52

    Tineke Booten :

    Lieve yvi, dat viel even tegen .
    Maar een gespierd onderlijf is ook nooit weg hoor .
    Een hele goeie reis naar de volgende werkplek ,heel veel succes daar.
    Wat de biefstukjes betreft ,ik weet het niet , zo van het land op je bord niets voor mij .
    Jij gaat het allemaal weer ervaren , dikke knuffel van ons .

  • 07 April 2014 - 22:04

    José Van Den Oort:

    Wel, wel, wel! Wat 'n avontuur weer! Ik ben blij, dat je zoveel plezier hebt, ondanks 't harde werken!! En nu naar de cattle farm! Ja, da's weer heel anders en volgens mij veel leuker. Meer afwisseling! Niet zoveel bukken en zo! Ik denk, dat je dat beter af zal gaan! En of je dan nog steeds steak lust? Ja, hoor! Heerlijk! Geniet er maar van! Ben maar voorzichtig met je 15 uur rijden, juffertje! Maar gelukkig delen jullie 't rijden? En 9 uur is meer dan genoeg, hoor! (Luister maar niet naar die wijze, oude juffer, hoor! Hopelijk ben je zelf wijs genoeg!)
    In ieder geval veel success en bedankt weer voor je verslag!
    Lieve groetjes, José

  • 07 April 2014 - 22:21

    Bas:

    Regen, de oostkust weet wel weer wat dat is ja! Ook hier in Gosford zijn we een paar keer van de job afgeregend. Veel succes bij je nieuwe job!

  • 17 April 2014 - 22:47

    Tante Edith:

    Yvonne ,lees altijd je verslagen en geniet ervan ook al reageer ik zelden of nooit . Maar nu je in het boerenleven gaat duiken wil ik je toch laten weten dat je overgrootvader v.Dijk ook een boerenbedrijf met koeien heeft gehad. Opa heeft ook mee moeten werken op de boerderij. Wie weet vindt en voel je je uiteindelijk thuis in en op het bedrijf als afstammeling van boeren.
    Heel veel succes,boert ze en het gaat je goed.
    Je schrijft zo leuk dat ik wel eens denk dat je een boek moet schrijven van al je belevenissen .
    Groetjes en heel veel liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Wereldreis

Living my dream!

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Beautiful people

10 Juni 2014

I have a dream

05 Mei 2014

One year

07 April 2014

"Inback" & outback workingadventures

22 Maart 2014

NSW: finish. QLD:start!
Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 40425

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: