Tumbs up - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu Tumbs up - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

Tumbs up

Door: Ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Oktober 2015 | Taiwan, Taiwan

ENGLISH BELOW
------------------------------------Ni hao,

10-10-2015
Ooit eens gelift? Nu kan ik dat op mijn lijstje aanvinken als 'done'. (Niet dat het er ooit op heeft gestaan) En het was zo makkelijk en leuk....
Samen met Dana uit NYC stond ik langs de weg, de goede richting op, duim omhoog bij de eerste truck die langskwam en beet! -gek eigenlijk dat die duim omhoog overal erkend wordt als 'ik wil graag een lift'-. We mochten achterin springen, wind in ons gezicht, uitzicht waar je U tegen zegt en een grote glimlach op ons gezicht werden we uiteindelijk op plaats van bestemming afgezet.
In Yushan N.P. begon ons andere avontuur. Een mooie hike hoog in de bergen, langs kliffen, wespen, aapjes, zwarte beren (waarvan we alleen de klauwstrepen op de boomschors hebben gezien), watervallen en vooral heel veel bomen kwamen we aan op een teleurstellend uitzichtpunt zonder uitzicht. Gelukkig ben ik mijn spontaniteit niet verloren en was onze rek-en strekman daar om in het Engels/Chinees samen te stretchen. En op naar beneden waar we weer een lift naar de stad kregen van 2 geweldige families.
In het stadje Yuli kwamen we terecht in een parade (Taiwans onafhankelijkheidsdag) die we gevolgd zijn. Deze parade bestond uit mannen en vrouwen in grote pakken (Goden?) leeuwendraken, draaitafelfiets, muziekanten, van alles. De parade ging door alle straten van het stadje, langs alle tempels om daar te eren, te dansen, geofferd te worden en offers te ontvangen. Wij zijn de kleurrijke parade gevolgd en werden daardoor zelf ook een beetje meegenomen in de parade. We kregen biertjes, we mochten even op de dj-fiets fietsten en ze vroegen zelfs of ik even in t grote pak wilde. Dat heb ik maar afgeslagen, ik zou vallen. Dat pak was zo groot en zwaar.

De Taiwanese zijn zó aardig. Ze staren niet ook al ben je een van de weinige blanke die ze zien (de hoeveelheid blanken die ik in een week gezien heb zijn om 2 handen te tellen denk ik). Ze zijn enorm gastvrij en bieden je van alles aan. Ze misbruiken ons toeristen/backpackers niet, so far... Soms heb ik eerder het gevoel dat ik hen misbruik. In ruil voor hun absolute gastvrijheid in alle vormen geef ik ze mijn supermarktbonnetjes waar codes opstaan waarmee ze 2 miljoen New Taiwanese Dollars mee kunnen winnen.

Ik ben weer als vanouds heerlijk aan het genieten van de avonturen die ik beleef en waarvan ik weet dat ik ze goed beleef omdat ik het op mijn manier doe: het land écht leren kennen.

Hakuna matata

Liefs Vonn

Ps. Liften hier in Taiwan is heel erg normaal en word gezien als super veilig, geen zorgen dus!

-------------------------------------
Ni hao,

10-10-2015
Ever hitchhiked? Now I can cross that off my list (not that it was ever on my list). And it was so easy and fun....
Together with Dana from NYC, we stood along the side of the road facing the direction that we wanted to go. Thumbs up, and the first truck we saw stopped and boom, my first hichhike was a success. -strange that holding up a thumb is recongnized everywhere as "I want a ride".
We jumped in the truck, wind in our hair, stunning views surrounding us and with big smiles on our faces, they dropped us at our destination.
Our other adventure started in Yunshan N. P.
A beautiful hike up in the high mountains. We walked along the cliffs, saw wasps, monkeys, black bears (we only saw the clawstripes on a treetrunck), waterfalls and of course lots of trees. At the end (as we coundn't go further without a permit) we arrived at a disappointing viewpoint without a view.
Luckily, I didn't loose my spontanaity and we did some streching with a guy that was very pleased to be our teacher for a moment.
Once our hike ended, we hitchhiked again. The 2 amazing families brought us all the way to the village again.

In Yuli (village), we bumped into a parade (Taiwanese independence day) that we followed. In this parade there were men and women dressed up in giant costumes (Gods?) dragonlions, djtable, musicions, everything. This parade went through the streets of Yuli. They went to every temple to honor, to be honered, to dance and to recieve offers. We followed the colorful parade and were even able to participate. We got a beer, we were allowed to get on the dj-bike and they even asked me if I wanted to go in the giant costum (I wouldnt be able to stay on me feet I think).

The Taiwanese people are só nice. They don't stare at you even if you are one of the few white people. (I can count the amount of white people I've seen in this week on two hands). They are very hospitable, they offer you many things wich you are not allowed to refuse. They are not take advantage of us tourists/backpackers (so far). Sometimes, it feels more like I'm taking advantage of them.
So in exchange for their hospitality, I give them my supermarketreciepts. There are codes on these reciepts and you can win 2 miljon NTD.

Im travelling again the way I used to travel and I love it. I really really enjoy my adventures and experiences because I do it my way: getting to know the country/culture for real!

Hakuna matata

With love Vonn

Ps. Hitchhiking in Taiwan is considered very normal and super safe, so no worries!

  • 13 Oktober 2015 - 11:55

    Truus:

    Wie wil jou nou niet meenemen. Geniet ervan.

  • 15 Oktober 2015 - 00:05

    Tineke Booten :

    Lieve Yv. Helemaal met de vorige schrijfster eens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taiwan

Hakuna Matata

Taiwan, Australia, ????

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2015

Tumbs up

02 Oktober 2015

Closure
Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 2458
Totaal aantal bezoekers 40416

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: