Beautiful people - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu Beautiful people - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne cvi - WaarBenJij.nu

Beautiful people

Door: Ycvi

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Juli 2014 | Australië, Perth

(English version included below the Dutch version)

G'day mates,

Een maand vol oude en nieuwe gezichten, plekken en avonturen.
Gedurende mijn reis afgelopen 14,5 maanden heb ik in elk land iets herkenbaars gehad. Mijn neef in Maleisië, mijn vrienden in Indonesië en Singapore, Kim, Surii en Joey in Thailand en in Australië ook familie. Maar laat ik Australië nou eens opdelen in al die staten. Ik begon in Queensland waar ik veel familie heb wonen en vrienden gemaakt heb. In Nieuw South Wales ook familie en mijn oude reisgenootje Danique. Maar toen kwam ik in the Northern Territory waar ik alleen was en niemand (nog) kende. Daar kwam snel verandering in. En dat zorgde ervoor dat mijn Darwin - Perth reis ook veranderde.

Ik ben in ondertussen een al een paar dagen in Perth waar ik weer mag verblijven bij dezelfde neef als in Maleisie.

De tijd is snel gegaan, er is een einde gekomen aan mijn Cloncurry- Darwin- Perth trip, het was geweldig. Nog steeds die grote glimlach op mijn gezicht.

In Darwin heb ik vele nieuwe lieve mensen ontmoet, maar ook een oude campingmaat. Na 8 jaar heb ik Ben weer een knuffel kunnen geven, wie had dat gedacht? Goed bijgepraat voordat hij weer het vliegtuig instapte naar Nederland....
Ook mijn nieuwe Finse reisgenootje Elina heb ik ontmoet en 14 juni zijn we richting Kakadu National Park gereden.
Meer dan een maand geleden alweer en weer zoveel avonturen verder. Ik ga ze niet allemaal vertellen, het zijn er echt veel te veel.

Zoals ik al zei was afgelopen maand was een maand vol oude en nieuwe gezichten, plekken en avonturen. De grote glimlach op mijn gezicht heeft hier alles mee te maken. Ik kan niet anders zeggen dat de mensen deze trip naar een hoger level hebben gebracht.
In Kakadu National Park hebben we een Schots/Australisch stel ontmoet die ons mee namen over 4WD tracks.
Na Kakadu N.P. hebben we mijn nieuwe vrienden in Katherine weer opgezocht. We mochten een paar dagen bij de leraren met hun grote hart blijven slapen en hebben hier genoten van hotsprings, watervallen, een kanotocht met krokodillen en Skip/Peter (een van de mannen) heeft ons Australian Football geleerd en lief dat hij was ons een footy meegegeven om te blijven oefenen. Het was weer net zo of misschien wel een beter bezoek dan de vorige keer. Weer een echte Ozzie ervaring en ja, ik kijk hier met een hele grote glimlach op terug. Bedankt mannen!
We hadden hier nog wel even kunnen en mogen blijven, maar West Australia stond op ons te wachten.
En zodra we de Western Australia (W.A.) border control door waren nadat we al ons vers fruit, groente, noten, zaadjes, vlees en rijst hadden opgepeuzeld (dat mag namelijk niet de grens over in verband met eventuele ziektes en fruitvliegjes), waren we in een andere wereld. Het landschap was weer totaal anders en het is prachtig. We pakte 1,5uur extra mee in verband met het tijdsverschil dus we hadden een lekker lange dag. Naja, het was ook 1,5 uur eerder donker haha.
We hebben ons goed vermaakt en af en toe hadden we de mogelijkheid om toch 4WD tereinen op te gaan. Zo nam Damo (een vriend van de mannen in Katherine) ons in Fitzroy Crossing mee naar een plekje die hij zelf niet eens kende. Damo werkt ook met aboriginal kids en we kwamen er een aantal tegen die ons naar een super mooi plekje brachten. Dat was een van mijn hoogtepunten van deze trip! Dank je Damo!
Na dit avontuur was het eindelijk tijd om de kust van W.A. te bewonderen. En het belangrijkste, ik kon weer surfen, mijn nieuwe hobby:)
Ik moet zeggen, ik had dat wel echt gemist. Broome, het eerste kustplaatsje wat we bezochten was klein maar fijn. Ik heb hier mijn eerste lekkere biertje ooit gedronken, weer gesurft dus, "zandkastelen" gebouwd en nog even geknuffeld met Phoebe en Daniel (even mijn vorige blog terug lezen als je ze vergeten bent en wil weten wie dit zijn) voordat Elina en ik weer verder gingen. Dit kleine avontuur was zo fijn en vertrouwd.
Tijd voor het volgende nieuwe-oude gezicht. In Exmouth heb ik Thomas weer ontmoet, een Franse jongen met wie ik in Indonesië een aantal dagen gereisd heb. Kleine wereld eigenlijk. Maar dat was lang niet het hoogtepunt van dit plekje. Snorkelen was de basis van dit bezoek. Wat een onwijs mooie stranden hier, de variatie, elk strandje was anders. Geschiedenis met een wrak op 1 strand, surfen tussen de kwallen en schildpadden op het andere, schelpen zoeken op weer een ander strand en snorkelen op de andere. En met als absoluut hoogtepunt mijn trip op een bootje. Zwemmen met walvishaaien, mantarays, haaien en wilde dolfijnen. Tientallen walvissen om onze boot heen. Wat een geweldige dag! Ik ben nog steeds zo enthousiast over deze dag dat ik er bijna geen woorden voor heb hoe leuk, mooi, gaaf dat wel niet was. Oog in oog met een walvishaai en mantarays, zo dichtbij, zo rustgevend, zo groot. Top!

Het is misschien moeilijk te geloven, maar na het zwemmen met deze beesten in Exmouth was er 1 plekje die misschien nog wel leuker was. Canarvon was een plaatsje waar we even wat boodschappen wilde doen en dan weer door wilden rijden. Maar dit kleine meisje wilde eigenlijk wel de wedstrijd Nederland-Costa Rica zien. En dus heb ik even een plekje geregeld waar we een nachtje konden slapen. Josh was ons slachtoffer en door hem en zijn verhalen over wat plekjes hier in de beurt besloten we nog maar een nachtje te blijven.
Carnarvon is een tropisch plaat(s)je. Ik voelde me hier wel thuis en ik had hier best nog langer kunnen blijven denk ik. Maar dat kwam ook door de fantastische zondag die we hier hadden. Om 4uur 's ochtends ons bedje uit om 2,5 uur lang in spanning gehouden te worden door het Nederlands elftal. Elina, die helemaal niks om voetbal geeft, is samen met me opgestaan en gekeken hoe ik zo lekker in het Engels tegen die tv aan het praten was. De dag begon dus goed en het werd alleen maar beter. We zijn naar blowholes gereden en de zee was erg ruig. dus de kust was een en al opspuitend water. We hadden er niet veel van verwacht, maar het was gaaf. En toen we eindelijk een lagoon vonden waar we konden snorkelen, werd de dag nóg beter. Heel ondiep water met heel mooi gekleurd koraal, heel veel visjes en 2 haaien voor mijn neus. By far mijn favoriete snorkelplek.
's Middags nam Josh ons mee op z'n bootje, eerst met de 4WD over het strand crossen en toen vissen op de oceaan. We gooide wat netjes uit voor krabben en toen we de hengels klaar hadden had ik binnen 30 seconde beet. Hahaha, een haai aan de haak hahaha. Hoe cool?
Niet veel meer, alleen wat krabben die we 's avonds hebben gekookt en opgegeten. Josh heeft dit plekje een naam gegeven!

En dan het laatste mooie, leuke gebied voordat we in Perth kwamen, Kalbarri. Drie ongelovelijke dagen, die wederom zo fantastisch waren door de mensen.
We verbleven bij Neil, een tourguide met een passie voor stenen. Wat een baan heeft deze man, een beetje kanoen in de rivier. Hij was zo lief en nodigde ons uit. We hebben de ochtend gekanoot(?) en hij heeft ons meegenomen in zijn stenenpassie. En 's middags heeft hij ons naar allerlei mooie strandjes en kliffen gebracht om walvissen en dolfijnen te spotten. De kustlijn van W.A. is echt heel mooi. Zo anders elke 500 meter, heel mooi!!
En toen, toen zijn we naar the principality of Hutt River province gegaan. Even een kort bezoekje brengen aan het "buitenland". Want deze provincie is onafhankelijk. Stempels in je paspoort en een eigen munteenheid. We hebben daar de prins en zijn zoon ontmoet en iets heel (voor mij) waardevols meegemaakt. De Duke was zo aardig om te graven in allerlei kastje, opzoek naar oude munten die nu niet meer gemaakt worden. Elk land die ik bezoek gaat aan mijn ketting en dus ook Hutt River. De allerlaatste 3 munten die er waren heeft hij aan mij geschonken. Wat een vent! Nog steeds jank ik als ik super gelukkig ben en als iemand iets heel liefs en bijzonders voor me doet. haha. En omdat hij dit voor mij gedaan had, deed hij Elina ook een gunst, zij kreeg de officiele oude postzegels, de-geld-waard-postzegels;).
Deze dag hebben we afgesloten met een big smile en een overnachting in de tent op het strand, helemaal super!
Een onvergetelijke tijd, mijn Cloncurry - Darwin - Perth trip, met extreem veel wildplas momentjes, wildlife, mooie plekjes en vooral mooie mensen.

Weet je wat het is, waar het om gaat? Reizen gaat om ontmoetingen, nieuwe en oude. Ontmoetingen met mensen en plekjes, minder mooie en leuke en geweldige. Het gaat om knuffels en herinneringen voor het leven. Vrienden voor het leven, vrienden met wie je iets deelt wat je met niemand anders deelt, maar misschien nooit meer persoonlijk ziet.
Reizen is ontdekken.
En reizen heb ik gedaan afgelopen 1,5 maand.

Hakuna Matata

Liefs Vonn.

Nu lekker knuffelen met mn neefje en nichtje .... :)


ENGLISH VERSION
G'day mates,

One month full of old and new faces, places and adventures.
The last 14,5 months of my trip around the world, I always had something recognizable . My cousin in Malaysia, my friends in Indonesia and Singapore, My besties from back home (Kim, Surii en Joey) in Thailand and in Australia, my family. But lets divide Australia in her states. I started in Queensland where half of my family lives. I had some family and my old travelbuddy Danique in New South Wales. But then, Northern Territory, all alone and noone who I knew (yet). But that changed quickly. And because of that, my Darwin - Perth trip changed as well.

I'm in Perth for a few days now, where I can stay with the same cousin as in Malaysia.
The time past by so fast, my Cloncurry - Darwin - Perth trip is finished and it was awesome! I started with the biggest smile and that smile is still there.

I met heaps of lovely new people in Darwin, but also an old face. After 8 years, I could hug my old campsitebuddy Ben again. It was short, but good!
And I met my new travelbuddy Elina from Finland in Darwin. We left Darwin to Kakadu National Park on June the 14th.
More than a month ago and so many adventures behind us. I am not going to tell every adventure, there are too many.

As I said before, last month was a month full of old and new faces, places and adventures. That big smile on my face has everything to do with that. The only thing I can say is that the people made this trip raise to another level. We met a Scottish/Australian couple in Kakadu National Park who took us on the 4WD tracks.
After Kakadu N.P. we went back to my new friends in Katherine. We could stay with the big heart teachers and we enjoyed the natural hot springs, waterfalls, canoeing with crocs and Skip/Peter (one of the guys) taught us how to play Australian Football and sweet as he is, he gave us a footy so we could keep on practicing. It was, again, an awesome time and maybe even better than the first time. Another real Ozzie experience and yes, I look back at it with a very big smile :) Thanks guys!!!!
We could have stayed there longer, but Western Australia was waiting for us.
And the minute we sneaked through the border control (after we ate all our vegetables, fruit, nuts, seeds, meat and rice), we were in a different world. The landscape was totally different and again, so beautiful. We had 1,5 hour extra because of the time difference, so we had a beautiful long day. Well, it gets darker earlier as well of course haha.
We really enjoyed ourselfs and we had some opportunities to go on the 4WD tracks in W.A. Damo (a friend from the guys in Katherine) took us to a place he didn't even know himself. Damo works, like the guys in Katherine, with aboriginal kids and we bumped into some of them. They took us to an amazing spot. This was one of the highlights of this trip. Thanks Damo!

After this adventure, it was finally time to explore the coast of W.A. Most important, I could surf again, my new hobby:)
I have to say, I really missed it. Broome, the first coastal city we visited, was small but nice. I drank my first yammie beer ever, I surfed again, we built "sandcastles" and I could hug Daniel and Phoebe again (read my last blog in Dutch;) to know who these guys are) before Elina and I drove down south again. This little adventure was good and familiar :)
Time for the next new- old face. I bumped into Thomas again in Exmouth, the France guy who I travelled with in Indonesia. It is a small world after all. But that wasn't the highlight of Exmouth at all.... Snorkeling was the base of this visit. What an amazingly beautiful beaches here, the variaty, every beach was different. History with a shipwreck on one beach, surfing in between jellyfishes and turtles on the other one, looking for shells on another beach and snorkeling on many other ones. And the absolute highlight, my trip on the boat. Swimming with whalesharks, manta rays, sharks and wild dolphins. Dozens of wales swimming next to our boat. What an amazing day!
I am still enthusiastic about this day, I am almost out of words, so much fun, beautiful, awesome. Up close and personal with a whaleshark, mantarays, So close, zo peaceful, so big. Brilliant!

It is maybe hard to believe, but after swimming with these animals in Exmouth, there was one place that was even better maybe. Canarvon was a city/town where we wanted to get some groceries and drive further after. But this little girl wanted to watch the soccergame Holland- Costa Rica. So I arranged a nice place for us to stay for a night. Josh was our victim and because of him and his stories about this place, we decided to stay another night.
Canarvon is a tropical town. I felt at home and I think I could have stayed here longer. But that was also because of the amazing Sunday we had here. 4am, the alarm went off and Holland kept me tensed for 2,5 hours. Elina, who doesn't care a tiny rats ass about soccer, went up with me and watched me talking in English to the tv. The day started good though, we won, but the day only got better. We went to blowholes, the ocean was rough so the blowholes did their job pretty good. We didn't had high expectations of the place. But it was awesome. And the day became better and better when we finally found the lagoon to snorkel. Very shallow water with great colored coral, heaps of fishes and 2 sharks right in front of me. By far my favorite snorkel spot!
Josh took us out on his boat in the afternoon, first with his 4WD crossing the beach and then fishing on the boat in the ocean. We threw out some drag nets for crabs and when we were ready to put out the rods, I caught something in 30 seconds. Hahaha, it was a shark. How cool is that?;)
Not much else though, except some crabs that we had for dinner that night. Josh put this town on the map!

And then, the last nice, beautiful area before we arrived in Perth, Kalbarri. Three unforgettable days, wich again were so fantastic because of and by the people.
We stayed at Neils place, a tourguide with a passion for stones. What a job this man has, a little bit of canoeing on the river. As sweet as he was, he invited us to come along for a trip on the river. And so, the next day, we were canoeing on the river and he dragged us into his passion for stones as we were looking for them on the beaches along the river. That afternoon, Neil took us to heaps of beautiful beaches and cliffs to watch wales and dolphins. The W.A. coastline is just amazing, different every 500 meters, real nice!
En then.... then we drove down to the Principality of Hutt River province. A short visit "abroad", as this province is independent. Stamps in my passport and their own currency. We met the prince and his son and we (for me) experienced something valuable. the Duke was so kind and he surched the hole building for coins that they don't make anymore. Every country I visit is hanging on my necklace and Hutt River belongs there too. He gave the very last 3 coins. What a Duke! And I still cry when I am super happy and someone does something really nice and special for me;) haha. And because he did this for me, he gave Elina the official old stamps, the money-worth-stamps;).
This day ended with a very big smile and a night in the tent on the beach, awesome!
An unforgettable period, my Cloncurry- Darwin- Perth roadtrip, with so many bushtoilet moments, wildlife, beautiful places and especially beautiful people.

You know what it is, what it is all about? Traveling is about meetings, new and old ones. Meeting with people and places, less beautiful and nice and awesome ones. It's about the hugs and the memories for life, friends for life. Friends with whom you share something that you can't share with anyone else, but you might not ever see them again in real life. Traveling is exploring.
And traveling is what I did the last 1,5 month.

Hakuna Matata

With love, Vonn.

And now it's time to cuddle with my niece and nephew .... :)

ps. I hope my English is good enough to understand;)



  • 16 Juli 2014 - 16:45

    Ben:

    Mantarays.. whaaaa..... Ik ben jaloers, en Ja (!) ik wil terug!
    Goed om je weer gezien te hebben Vonn!
    Have fun daar en ik blijf je volgen!
    X

  • 16 Juli 2014 - 17:33

    Surii:

    Zo te lezen heb je je weg weer helemaal gevonden. Heer-lijk om te lezen! Mis jou yverrrrrd

  • 17 Juli 2014 - 23:36

    Tineke Booten :

    Hoi Yvi , wat heerlijk te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt .
    Al deze belevenissen ,niemand maar dan ook niemand neemt dit van je af .
    Voor de komende avonturen wens ik je weer heel veel geluk, veiligheid ,plezier en de hartelijkheid en de warmte van de mensen die je weer gaat leren kennen .
    Hele dikke

  • 17 Juli 2014 - 23:38

    Tineke Booten :

    Kus vanuit HHWaard . Liefs Tien .
    (Dit is het vervolg van mijn eerste stukje ) . Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Wereldreis

Living my dream!

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Beautiful people

10 Juni 2014

I have a dream

05 Mei 2014

One year

07 April 2014

"Inback" & outback workingadventures

22 Maart 2014

NSW: finish. QLD:start!
Yvonne

Have fun! Dance like no one is watching! Sing like no one is listening! Fall in love! Love like you have never been hurt, without boundaries! Regret nothing! Live like its heaven on earth! Hakuna matata! The problem-free philosophy! LOVE-SMILE-LAUGH-DANCE & EXPERIENCE THE WORLD!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 40406

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 Januari 2020

Hakuna Matata

27 September 2014 - 18 Februari 2015

Creating new memories

06 Mei 2013 - 06 Mei 2014

Wereldreis

17 December 2012 - 18 Maart 2013

Zuid Amerika

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn missie

Landen bezocht: